Läkande glykol & värmeväxlare.
Fråga. Hej!Vi har en Kabe 760 -16 årsmodell. Den har stått avställd från nov-mars utan värme.Glykolen slut i ex.kärlet. Nu skall den in för kontroll 4:de gången. Garanti? Vad är felet?Tack på förhand. Lena & Bengt Svar. Hej Har det varit samma fel varje gång. Lite svårt att svara på men Läs mer
Anmälan till årsmöte2019.
Under Medlemssidor finn nu ett Worddokument som du kan fylla i, kopiera det och skicka in till kassor@kabehusbilsklubb.se
Årsmöte 2019 i Mora.
Inbjudan till årsmötet med program för hela helgens aktiviteter samt dagordning med tillhörande handlingar finns nu på hemsidan under “Medlemssidor” Välkomna Styrelsen
MOTION TILL ÅRSMÖTE.
Alla medlemmar har möjlighet att till årsmöte inlämna motion för senare behandling på årsmöte. Motion skall behandla fråga som berör förenings verksamhet. Motionen skall vara inkommen till styrelsen senast 30 april vi mail till, ordforande@kabehusbilsklubb.se Styrelsen.
Ordförande har ordet mars-april 2019.
Hej klubbvänner. Vart tog våren vägen? Under februari månad blev det värmerekord på flera platser i landet. På andra platser blev det storm, snö och mycket svårt väglag samt i vissa delar kom det regn och blåst. Oavsett väder så är det ändå dags att börja förberedelserna för årets husbilssäsong. Läs mer
Defrostinställning.
Fråga. Hur får man webasto att fungera så det blåser upp på vindrutan har en 810 LBG de äldre bilarna har ju manuella knappar så man öppna spjällen men den nya har ju hel elektriska hur går man tillvägaJag tror att spjällen stängs när man stänger av bilen Håkan Svar. Läs mer
Litiumbatterier och laddare.
Fråga. Hej Jan. Det kanske kan vara värt att nämna att de husbilar som har batteriladdaren av typen MCA1215 kan hantera LiFe (Litium) batteri med omställning av en av de fyra DIP-brytarna. Detta gör att det 115Ah batteriet som sitter t.ex. i vår Travelmaster 780 LXL kan ersättas rakt av Läs mer
Ingen gnista i spis & ugn
Fråga Hej har ingen funktion på gnisttändning spis eller ugn verkar som att köksdelen är utan ström fläkt lampa b.l.a har sökt säkringar hittat under sängen men ingen trasig ingen automatsäkring som löst ut sitter det fler säkringar isåfall var?.Har en Kabe 780 LXL -17 Tack lasse och Lena. Svar. Läs mer
Elmia och Vårgårda
Nu är det dags att anmäla intresse för att vara med i Kabe byn under Elmiamässan i september. Se vidare information under “Aktiviteter” Ni kan också anmäla intresse för att vara med på Nostalgiträffen i Vårgårda i juni. Se vidare information under “Aktiviteter”







